Videokamera
John o Sue | 2007-07-27, 22:46 Efter att ha pratat om det länge och funderat på vad man bör tänka på så slog vi idag till och köpte en videokamera. Det blev en av de allra enklaste och billigaste varianterna eftersom ingen av oss visste vad man skulle tänka på och således inte heller hade massa önskemål/krav utan det vi vill är att kunna filma och sen titta.
Nu ska vi försöka fånga den böljande magen på film så att tätisen i framtiden kan se hur det såg ut när den den låg i magen. Kanske är det dock vi som fåniga föräldrar som tycker att det är roligast 😆
DV? DVD? Hårddisk? VHS??!
Det tar nog sina år innan barnen tycker att just magläget var spännande…men det finns ju förstås lite att filma EFTER själv leveransen… 🙄
Mini-DV blidde det, kändes som det tryggaste alternativet.
Jo, vi hoppas kunna få lite användning för kameran i höst
Ni kan ju övningsköra på den där grillkvällen vi hört om, men inte sett röken av! 🙄
Vi väntar på solen… Sen blir det grillkväll kan jag lova!
Hm, undrar om det kan bli sol till helgen 10-12/8? Eller 17-19/8? Jag tror jag är “ledig” då!
Och btw, apropå kameror, jag kan försöka få iväg er nu om ni vill…
Vi finns här 🙂
Kameran kan vi ta när du kommer hit. Passa på att fota stugan och allt annat – och blogga om det så är vi nöjda 😉
Schysst!
[…] bra inköp var videokameran som använts flitigt plus ett objektiv med fast brännvidd till systemkameran. Tack vare detta […]