Slumpad post: En ny naprapat
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Nya högtalare?

| 2016-01-16, 11:30

I december hade cdon en adventskalender. En dag kom ett erbjudande om några högtalare. John kollade upp, funderade och vi var lite tveksamma men sugna. Så kollade vi igen och tänkte nästan slå till när vi insåg att de var slut.

Sen tänkte vi lite på de där högtalarna. Vid några tillfällen så saknade vi dem. Så hittade John helt plötsligt på Dustin. Någon hundralapp dyrare tyvärr. Funderade och bestämde oss. Då var de svarta slut, vita fanns men ytterligare någon hundralapp. Vi slog till.

Så gick dagarna, inget sms om leverans. John kollade upp kolliid och fick reda på att paketet fanns på ica och begav sig dit. De kollade upp kolliid därifrån och det stod på någon Martin. Konstigt. John mailade dem (tror jag) och fick till svar att han skulle ringa kundtjänst och fick ett nummer. Där tog jag över (gillar sånt mer än John).

Så igår på väg hem ringde jag (vid 1). Tryckte mig fram utan att få några passande val men hamnade till slut i kö. Plats 6. Efter 8 minuter (stod fortfarande på plats 6) så insåg jag att det skulle ta tid så jag tryckte på alternativet att de skulle ringa mig.

Hämtade barn, och tog mig hem, och hade lite jobbmöten. Insåg att de inte ringt tillbaka. Tog hemtelefonen och ringde. Hamnade på plats 8 och suckade. Loggade samtidigt in och insåg att man kunde chatta! Stod i kö någon minut där och vips fick jag en person så jag la på telefonen (hade då väntat 10 minuter). Chattade vårt problem och fick reda på att jag var tvungen att ringa kundtjänst… Suckade.

Ringde kundtjänst på numret jag fått av honom och insåg att jag på mobilen hade ett missat samtal från det numret. Måste ha varit när jag hämtade. Suck. Den här gången fanns ett passande alternativ och jag fick svar direkt. Bara för att få reda på att de skulle koppla mig till den andra. Hamnade på plats 10. Valde att de skulle ringa upp mig.

Jobbade vidare. Så 16:40 insåg jag att snart stänger kundtjänst. Morrade lite. I samma stund ringer de upp. Förklarar mitt problem och de hade den dagen lite systemproblem. Personen jag pratade med är extremt hjälpsam och efter bara någon minut har vi ett par svarta högtalare på väg till oss för ungefär så mycket som de kostade på cdon (som plåster på såren). De vita som skickats får gå i retur helt enkelt.

På bara ett par minuter vände jag från att vara rätt sur och muttra till att vara extremt nöjd. Det kallar jag bra kundsupport!



2 kommentarer to “Nya högtalare?”

  1. Sandra says:

    Härligt!

    Som vi i julas köpte högtalare till elin för 899 som i kassan gick in för 499…log o betalade …fniss…Tänkte som så att den STORA kedjan klarar den förlusten…fniss

Svara Sandra