Slumpad post: Anne på Grönkulla
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Öppnas rätt

| 2008-04-02, 20:38

Äntligen har vi vänt på dörrarna till kyl och frys. Att det tog sån tid berodde på att vi först måste beställa de saker som inte är symetriska och när jag pratade med kundtjänst i början av februari så fick jag sprängskisser mejlade till mig så att vi kunde hitta vilka delar vi behövde.

När vi nu bestämt vilka vi ville ha så ringde jag kundtjänst igen och fick prata med en äldre, bestämd, kvinna. Hon verkade inte fatta vad jag menade med sprängskisserna utan ville ha modell- och produktnummer. Sen började hon räkna upp vilka delar som vi skulle ha. Jag frågade lite imponerad om hon hade koll på det för det hade inte de jag pratade med senast.

Då pratade du nog med service, detta är lagret och här har vi minsann koll.

Man kunde ana ett visst nedlåtande mot service. Det skulle dock visa sig att även lagret hade brister…

Leveransen kom och Sue hämtade ut den (postförskott och inte särskilt billigt för övrigt men iaf). Tömde kylskåpsdörren och tog bort den, flyttade på lite delar och när vi skulle sätta dit den sista delen så visar det sig att den ser precis likadan ut som den vi har – vi hade fått FEL!

Efter att ha sagt “järnspikar” (fast på vuxenspråk) så flyttade vi tillbaka allt och Sue fick ringa lagret igen. Pratade denna gång med en annan person och idag fick vi rätt delar – denna gång utan att behöva betala något.

Nu slipper vi stå i hallen för att öppna frysen!



3 kommentarer to “Öppnas rätt”

  1. Syster Yster says:

    Det är väl egentligen ett i-landsproblem det också – det här med hur mycket jobbigare det blir när det blir fel när man har handlat på distans… 🙂

    Men icke desto mindre Murphyeskt!

    Grattis till en i slutänden framgångsrik konvertering, dock :mrgreen:

  2. […] Vi fick ju en hushållsassistent i vintras och när vi i våras skulle prova att använda tillbehöret mixer så funkade det inte. Jag tog med mixern till Home-butiken där vi köpt den och fick titta på en assistent där och såg att det på vår saknas en vit mojäng (typ kugghjul). Hon i butiken sa att jag fick återkomma med assistenten och kvitto. Det drog ut lite på tiden så först igår fick jag tummen ur och åkte dit. Fick då veta att de inget kan göra utan det är Electrolux Service i Haninge som jag skulle vända mig till. Så var det alltså dax för telefonsamtal till Electrolux igen… […]

Kommentera