Slumpad post: På skidor igen
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Pass 1: Knäböj (11 juni)

| 2012-06-10, 23:00

Knäböj är en av de vanligaste rörelserna och i vardagen är det ofta man har nytta av rörlighet och styrka där.

Det finns undersökningar som visar att stillasittande inte är bra och att det inte går att kompensera med att röra sig mer utanför jobbet. Därför är det bra att om man har stillasittande jobb tar för vana att få igång pumpen lite under dagen. Ett bra och effektivt sätt att göra det är genom knäböj.

Övning: Så idag ska vi vid 6 tillfällen utspridda under dagen göra 10 knäböj. Det får garanterat upp pulsen! Med utspridda menas alltså att man väntar en timme eller så med nästa omgång.

Skala ner: Orkar du inte 10 varje gång så minska en i antal och se om det går istället.
Skala upp: Om du under testerna före klarat över 50 knäböj så tycker jag du ska skala upp istället och kanske satsa på 8-10 tillfällen.

Som vanligt ska ni lyssna på kroppen och avbryta om ni får ont.

Huvudsidanövningsbeskrivningarveckans utmaningalla pass hittills (rss till dem), alla poster om Train Along (rss till dem)  


6 kommentarer to “Pass 1: Knäböj (11 juni)”

  1. sandra says:

    Idag skall alla barnen på Skattkistan få göra knäböj 😉

    • Sue says:

      Underbart!

      • Sue says:

        Jag gjorde omgång nr 2 när jag lämnade barnen. Några bar en tung grej och då förklarade jag att man ska böja på knäna och visade hur man kan göra för att träna på det.

        Sötast var en tvååring som härmade mig 🙂

  2. Gunilla says:

    Hej monica, vill vara med
    😳

  3. […] är första dagen på sommarutmaningen ”Train along.” Asrolig idé och vilken service! Susanne postar en övning per dag för […]

Kommentera