English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Ej lokalansvarig

| 2017-04-01, 10:26

Jag hade en personlig konferens i januari. En av sakerna jag gjorde var att se över alla mina “ansvarsområden” och försöka komma fram till

  • vilka som gav energi och vilka som tog
  • vilka som är för mig och vilka som är för någon annan
  • vilka som är “måsten” och vilka som är frivilliga

För de två första hade boken ett tips om hur man kan ställa upp det så det blir tydligare. Den sista punkten la jag själv till för att kunna stryka under de som är måsten (vääääldigt få saker är måsten på riktigt insåg jag).

Jag har ju lite svårt att inte engagera mig och för lite över ett år sen engagerade vi oss i lokalen (vi = jag, Sanna och Jennie). Jag insåg att det faktiskt inte gav energi, utan mer tog. Det är dessutom inte för min skulle utan för andra som jag gör det.

Så det hamnade på listan jag funderade vidare på. I veckan bestämde jag mig. Och har nu meddelat de jag behöver. Känns skönt!



Kommentera