Deklarerat och klart
Sue | 2026-04-26, 14:29 Aningens senare än tidigare år men vi var typ klara och hade skickat in när min redovisningskonsult hörde av sig och sa att han räknat på det och att vi skulle använda kvalificerade andelar i fåmansföretag på K10 istället för förenklingsregeln som vi gjorde förra året. Blir spännande nästa år för i år tog vi för första gången utdelning.
Jag hade fyllt i som jag trodde på den och inte tänkt så mycket mer.
Nu har både jag och John uppdaterat utifrån hans instruktioner. Sjukt tacksam för att jag valde att ta in en redovisningskonsult som kan hjälpa mig med just sånt.
John har hjälpt sin mamma att deklarera, jag har hjälpt Simon och även lite Joel som fixade själv med mig i bakgrunden. Skönt att dödsboet klarades av förra året.
Bolagets deklaration skickade jag in när årsbokslutet var klart.