Slumpad post: Blommor i trädgården
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Fem en fredag – Om bara det vore så

| 2026-05-22, 14:24

Äntligen fredag! Den här veckan undrar Elisa lite kring önskan Om bara det vore så.

  1. Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?
    Paus? Vore fint att kunna trycka på ibland och få lite extra återhämtning tänker jag. Man skulle inte få använda tiden för att göra annat, bara pausa.
  2. Vad borde vara gratis för alla?
    Det mesta. Ska läsa The Laghoum economy i bokcirkeln som nästa bok och hoppas att den ger lite nya insikter. Men, om vi tänker lite mer realistiskt så absolut sjukvård, lärande/kunskap, kollektivtrafik och kanske även kommunikation.
  3. Vad borde det finnas mer av i livet?
    Glädje! Leenden. Tid att se små saker.
  4. Vad borde få en egen högtid?
    Vänskap. Tänk att ha en högtid som fokuserade på vänskap, inte gåvor eller annat.
  5. Vad borde komma med tydligare instruktioner?
    Barn! Kanske även djur, och varför inte hus. När vi ändå är inne på det så kanske hela livet?

Vilka fantastiska frågor den här veckan. Fick hålla mig i för att inte skriva uppsatser. Tror jag tar med mig dessa.



5 kommentarer to “Fem en fredag – Om bara det vore så”

  1. Karoleen says:

    Vänskap var en fin tanke! Ja, det borde vi faktiskt fira mer, och som du säger vänskap och inte vad man kan få i form at gåvor osv, utan bara ren och skär vänskap.

    En paus-knapp vore bra, kanske viktigare än min städ-knapp, men jag kan tänka mig båda, eller att städknappen ger mig en paus 😉

    • Sue says:

      Vilka bra grejer du hade i dina svar! Inser att natur givetvis borde vara gratis för alla!

  2. pausknapp vore väldigt användbart. och en sovknapp. och en städknapp. lite utbildning för blivande föräldrar har jag alltid tyckt att alla skulle ha. och billigare medicin

  3. […] Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Hanna, Christian, Klimakteriehäxan, Susie, Susanne, Sara, Ingrid, […]

Kommentera