English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Dagens lärdom

| 2010-06-15, 21:38

Idag var det äntligen dax att lämna in bilen på Toyota i Haninge så jag styrde kosan söderut på morgonen och var på plats någon minut i 7 då de öppnar. Hade ju redan förklarat i telefon så när det väl blev min tur gick det ganska fort och de skulle höra av sig när de felsökt. Sen en liten promenad till bussen som tog mig in till stan.

Dagen gick och först strax efter 17 ringde de. Oljeläckan var högst troligen i transmissonskåpan (eller bröstkåpan som man oxå kan säga). Felkod 1349 (bara nästan samma som förra gången…?) vilket kan tyda på två saker, sensorn eller kamaxeldrevet. Sa att vi nyss bytt drevet. Då pratade han om konsumtionsrätten och att vi då kan ta tillbaka bilen till de som “inte” fixat den så är det upp till dem att fixa problemet. Jag sa att vi behöver ha bilen fixad nu, och inte längre litar på “vår” servicekille utan gärna ser att de fixar problemet och undrade hur mycket det skulle kosta. Fick prisuppgift och sen sa han att de har tider i slutet av juli.

Jag gapade bara och sa att jag trodde att de skulle fixat det nu direkt. Men det var visst inte alls planen, och hela tanken med att lämna in den nu var ju att vi skulle ha det fixat till vår Sverigeturné i sommar. Då hänvisade han till Toyota i Kungens Kurva. Så vitt han kunde se i datasystemet så hade de tider kvar i slutet av juni.

Dagens lärdom blir således: Om du lämnar in bilen för felsökning se då till att de har tid att fixa problemet i direkt anslutning.



Kommentera