Slumpad post: 013
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Hemleverans – sure

| 2022-08-14, 8:08

Jag väljer ofta hemleverans. Vet att det inte alltid är det optimala för miljön men ibland måste jag välja för min hälsas skull.

Vi har rätt länge prenumererat på hundmat från Furry Friends. Funkar mycket bra för Raffe som är lite känslig för en del mat.

I veckan var det dags för leverans med Postnord. Vi behöver ju inte fokusera på mängden notifieringar just nu men det kan ju bli lite mycket med mejl + sms + appnotis. Men iaf.

  1. Jag fick sms/meddelande i appen om att leveransen var på väg. Vi är två vuxna hemma och lagar mat. Typ 2 meter från dörren. Jag har en stund tidigare kommit hem och då ringt på dörren då jag inte hade någon nyckel – dvs ringklockan fungerade.
  2. Vi sätter oss på baksidan för att äta och då ser jag ett nytt meddelande som säger att leveransen misslyckades. Att man kommit till en låst port och inte kunnat nå mottagaren. Mitt telefonnummer har dem. Vi har givetvis en låst dörr, men inte port. Rusar ut för att se om jag kunde se personen/bilen. Men nej. Eftersom det står port misstänker jag att personen kört fel. Jag har under hela tiden haft min telefon på mig. Vi har grindar till vårt område men jag hade kunnat komma ut på två minuter och mött upp för att hämta paketet om man nu inte har pirra med sig (i princip ALLA andra leveranser lyckas).
  3. Ringde direkt kundtjänst som sa att det var långa svarstider (oerhört svårt att hitta numret förresten – vore fantastiskt om man direkt från appen kunde nå supporten kring just det paketet). Uppenbarligen hade de mitt nummer för roboten som svarar undrade om det var paketet från Furryfriends det gällde. Ingen information om plats i kön eller kötid (det är 2022 nu, borde finnas), inte heller erbjudande om att bli uppringd senare. Nu satt jag i 50 minuter, sen la jag på för jag var tvungen att ge mig iväg.
  4. Under tiden jag satt i telefonkö fick vi hemleverans av Hemköp – de ringde på dörren och vi hörde det trots att vi satt på baksidan.
  5. Nu måste jag ta mig till utlämningsstället och hämta paketet på 13,5 kg. När jag valt hemleverans. Och firman jag handlar av faktiskt har betalt för hemleverans.

Typ detta fick deras kundsupport. I tisdags. Inget svar än. Men jag har fått sms om att jag nu kan hämta paketet på Ica. Kan även tillägga att vi samma kväll fick hemleverans från Matsmart så det är ju inte så att det inte funkar. Suck.



Kommentera