Sue | 2016-07-29, 23:01
Idag har vi försökt knyta ihop säcken lite. John har sorterat diverse sladdar och teknik nere och jag har donat uppe. Nu är hallen i princip klar (legot är kvar men det blir en höstaktivitet).
Jag har fixat och donat i hobbyrummet mest och där tog jag tag i trådrullarna. Eftersom jag gillar att sortera, och gillar färger så färgsorterade jag. Extremt nöjd!
Nu har vi våra träningssaker (som låg i Malmbyrån nere) att fixa förvaring till, bokhyllan nere och massa barnböcker att få till bra, plus en del saker i hobbyrummet. Men det känns hoppfullt! Tror jag kommer hinna sy lite nästa vecka 🙂

Sue | 2011-08-12, 8:39
Ett av sommarens projekt var att få ordning på mina pysselsaker. John var en ängel och tog tag i trådrulleförvaringen. Redan i våras började vi fundera på hur man kunde göra och kom fram till en bra lösning.
Saker inhandlades ganska så snabbt men sen blev det lite då och då vi fixade med detta (mest John).
Här ser ni några av stegen.

Sue | 2011-03-08, 21:37
Älskar färger, och tror att jag alltid har gjort det. Regnbågar har alltid tilltalat mig och så fort jag ser storpack med pennor eller kritor väcks ett köpbehov. Nu när jag börjat sy så behövs det ju tråd.
Har ibland hittat såna där storpack med trådrullar och dregglat lite och på Hantverkshuset i Dalsland så är mitt starkaste minne ett skåp i trä där man kunde ha trådrullar. Har sen jag såg det dagdrömt om att ha ett sånt, givetvis fyllt med trådrullar i alla möjliga färger.
I höstas när jag började kolla runt lite efter tråd så hittade jag ett paket hos Bibbis textil. Efter ett tag slog jag till så nu har jag en hel hög med trådrullar och kan i princip alltid hitta någon som passar färgmässigt när jag ska sy. Helt suveränt!
Hjärnan arbetar lite på hur förvaringen ska ske (just nu i en plastback) och kanske kan det bli ett projekt för sommaren.