Slumpad post: Rabarbersaft
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Jag kopplar dig…

| 2008-01-28, 8:22

Läste någon artikel för ett tag sen om hur länge man tycker det är ok att vänta i telefonkö. Inte så värst länge visar det sig. Något som jag tycker är värre än att vänta är att bli vidarekopplad.

PhoneHärom dagen när jag pratade med IKEA och hade en för dem väldigt klurig fråga kring diskmaskinsben så var jag först nr 3 i kön och kötid beräknad till 7 min, tyvärr kunde inte personen jag kom till svara på min fråga utan kopplade mig till en säljare, som inte heller kunde svara utan kopplade mig vidare – till kök där jag redan varit! Men nu var jag nr 7 och beräknad kötid 20 min. Efter 40 minuter totalt så hade jag fått två mejl med all information om tvättmaskinen som de hade och så fick jag själv hitta svaret.

Idag har jag kopplats runt hos vårt försäkringsbolag för att få reda på hur det funkar med ansvarsförsäkring hos hantverkare, minst 3 personer har jag pratat med.



10 kommentarer to “Jag kopplar dig…”

  1. John says:

    Fler skulle använda chatt från websidan – har för mig att t ex Telenor har det.

  2. Sue says:

    Jepp de har det och det funkar hur bra som helst! IKEA hade tidigare men verkar ha tagit bort den 🙁

  3. Anna says:

    Grrrrr, jag blir på dåligt humör bara av att läsa om det. Det är MYCKET irriterande att bli runtkopplad. Blir man kopplad mellan avdelningarna så borde man bli prioriterad. Ungefär som när man är företagskund på posten så får man en annan nummerserie än vanliga kunder. Då behöver inte den som är sju i kön höra att den helt plötsligt skulle vara åtta i kön. För om jag var den skulle jag bli GALEN. Många versaler idag…

  4. Sue says:

    Håller med! Har man väl kommit “in” så borde man vara prioriterad. Är ju dessutom måndag morgon så jag förstår att det blir många versaler!

  5. sandra says:

    Det värsta är när man har kopplats runt och pratat med massor och är nästan framme hos den personen som skall hjälpa och helt plötsligt hör en kopplingston och Tjohoooooooooooooooooooooo 😯 så är man ute ur hela systemet och får börja om 😈

  6. Sue says:

    Jepp, vet precis hur det är. Idag fick jag upptaget-ton efter några rundor…

  7. Syster Yster says:

    En av anledningarna till att jag föredrar att maila mina frågor… Visserligen tar det ofta längre tid, men man kan åtminstone fortsätta med sitt liv medan man väntar!

  8. Sue says:

    Jag instämmer! Fast just när man behöver snabbt svar är man ju tvungen 🙁 Sen får man tyvärr inte alltid svar på mejl. Skatteverket mejlade jag i höstas och har ännu inte fått svar – ringde efter någon vecka.

  9. Syster Yster says:

    Jag hörde just en historia… om en kille som fick ett service-samtal från Microsoft en dag. De hävdade att de ringde tillbaka enligt överenskommelse, men killen hade inte kontaktat dem… inte på tio år i alla fall!

    Det visade sig att han ringt till dem tio år tidigare, och när den som skulle vidarebefordra förfrågan skulle skriva in ett datum för teknikern att återkomma så hade vederbörande råkat skriva -08 istället för -98…

    Så skam den som ger sig!

  10. Sue says:

    Haha, det är ju underbart om det är sant 😛

Kommentera