Slumpad post: Inte enligt plan
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Försäkringskassan och effektivitet

| 2009-03-06, 15:15

Försäkringskassan har ju fått utstå en hel del kritik senaste tiden. Hittills har jag varit helt utan problem vad gäller våra göromål med dem.

För någon vecka sen skickade jag in moderskapsintyget för kommande tätis och häromdagen fick jag brev från dem med papper som min arbetsgivare ska fylla i angående vad jag tjänar. Man kan ju undra varför eftersom jag redan har föräldrapenning idag och de således har min lön i sina system (den kan jag dessutom uppdatera via webben när jag ansöker om ersättning). Så jag tänkte att det måste ju vara något fel och kontaktade dem idag – via chatt som de verkar ha infört ganska nyss. Telenor har detta och sköter det med finess så jag blev mycket nöjd.

Fick snabbt upp en ruta och en handläggare och kunde skriva in min fråga. Snabbt svar men sen var chatten stängd… jag som just börjat skriva en följdfråga eftersom jag inte fattar varför jag ska skicka in igen.

fkassan

Kanske samarbetar de med posten eftersom jag dessutom ska frankera kuvertet?



En kommentar to “Försäkringskassan och effektivitet”

  1. […] inte riktigt smälta svaret från försäkringskassan utan gav mig ut på deras chat igen. Den här gången förberedde jag min fråga lite […]

Kommentera