Slumpad post: Dax för bh
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Bättre i ryggen

| 2011-03-17, 12:42

Sen i torsdags har jag haft rejält ont i ryggen. Särskilt efter att ha suttit still längre perioder – nackdelen med ett stillasittande jobb 🙁

Bestämde mig iaf för att testa att träna igår. Marklyft visade det sig var fokus på. Hm… gick bra med bara en pinne (teknikdelen) men sen tog vi stång och testade med vikt. 30 kg gick, men sen sa ryggen NEJ. Så jag körde lyft med kettlebell istället (mycket bättre vinkel för ryggen). Själva passet var lyft (28kg) och burpees, 21-15-9. Helt färdig efteråt trots att det bara tog kanske 5-6 minuter.

Redan när jag kom hem kände jag ryggen och började fundera på om det varit så klokt att träna. Smorde in med ormsalva och satte på värmekudde. Under natten fortsatte mina tvivel och vid ett tillfälle vred jag till så det gjorde skit0nt. Suck tänkte jag.

Gick upp med barnen strax efter 6 och hanterade morgonen och lämningen, sen jobbmöte på distans och när jag sen skulle ner och äta lunch så inser jag att ryggen känns helt ok. Något har hänt så den känns bättre än igår före passet till och med! Så nu känns det helt rätt att jag tränade 🙂

Får se hur det känns när dagen är slut…



En kommentar to “Bättre i ryggen”

  1. […] jag körde en något enklare variant igår på crosspasset så hann jag ta lite bilder. Här kommer en som verkligen visar […]

Kommentera