Tova i alpackaull
Sue | 2026-05-10, 20:10 Idag hade en i vår “ullgrupp” fixat ett tillfälle att tova med ull från alpackor hos Alpacka STHLM.
Alpackorna var inte så sociala (tyvärr) men det var helt fantastiskt ändå. Miljön, fikat, sällskapet, vädret – ja helt amazing. Ler fortfarande.
Otroligt mjuk ull utan fetter som fårull har. Lite ovant.
Påbörjade handledsvärmare som jag ska pyssla klart vid tillfälle. Just nu är det annan prio här hemma.
