Sue | 2026-02-19, 8:32
Senaste veckan har vi insett att vi vant oss vid det ständiga vintervädret. När någon frågar vad det är för temperatur så svarar vi tex “fyra”. Inte “minus fyra” för det tar vi numera för givet.
Otroligt intressant hur snabbt det går att vänja sig.
Lite paralleller går det att dra till samhället i stort tänker jag.
På ett sätt väldigt bra att vi är anpassningsbara men bra (nödvändigt?) att reflektera över det ibland.
Nu ser det ut som att vi går mot plusgrader igen efter en månad (?) med enbart temperaturer under 0-sträcket.
Sue | 2026-02-03, 21:40
Alltså vilken underbar vinter! Älskart!
Idag fick jag upp Simon så att han kunde käka frukost och vara i form för en lunchrunda. Morgonrundan utspelade sig i minus 15 men lunchrundan bra mycket varmare. Oklart med temperaturen men solen. Solen värmer! Det är så otroligt amazing när det börjar ske. Verkligen wowkänsla!
Raffe älskar verkligen när Simon är med. Det blir lixom lite upptåg då och han är givetvis med. Oftast (tyvärr) skäller han ganska mycket så vi blir lite trötta på honom.
Idag var in planering guld så jag kände ingen som helst stress och åt min lunch när jag kom hem istället. Superbra!

Sue | 2026-01-10, 21:55
I onsdags var det Johns första dag på jobbet efter ledigheten och dags för kontor. Således på min lott att ta lunchrundan.
Helt amazing! Jag log hela jag, hela rundan tror jag. Svårt att inte göra det.

Sue | 2023-12-01, 6:17
Efter en rejält regnig och trist första halva av november så har nu kylan och snön äntligen kommit.
Det är typ magiskt att vara ute!
Jag och Raffe körde utefrukost i måndags och det är så härligt att få vara ute. Vi såg kronhjortar (tror jag det är iaf) och massa olika spår i skogen. Att se spåren får mig att inse att det pågår ett liv där, när vi inte är där. Perspektiv!
Jag och Simon har tagit ett par lunchrundor oxå eftersom jag oftast tar morgon och kväll och då blir det inte så mycket ljus.

Sue | 2023-03-12, 21:15
Vi hade med madrasserna till Bollnäs men nyttjade dem inte. Så idag när vi kom tillbaka från Flatenrundan såg jag hur några åkte vid stranden. Slog mig att vi borde ta oss dit. Så efter middagen fick jag med mig hela familjen och madrasserna.
Shit vilken fart!
Är ju van vid att det oftast är något som skiter sig när jag får såna här idéer men idag funkade det. Älskar dessutom hur Joel testar massa olika sätt att åka.
- Det var ingen annan där
- Det var ingen som skadade sig
- Det var inget som strulade
- Det funkade att åka
Enda bakslaget skulle väl kunna vara att vi tappade bort Raffes favoritboll.

Sue | 2021-12-05, 21:04
Tänk att vintern skulle komma!
Varit härliga rundor i helgen. Vill inte att det ska bli blask!
- Runda vid Sandasjön med Anna & Tilda (lite kort pga tasstrul)
- Lek på gräsmattan med Joel
- Idag tog jag och John gemensam morgonrunda för att se om vi kunde gå lite nya vägar tack vare isen. Det kunde vi.
- Eftermiddagsrunda med båda barnen! De var lite besvikna på att isen höll så bra…

Sue | 2021-12-04, 19:23
Minus 12 när jag vaknade vid halv 6. Låg och läste i typ två timmar innan det var dags att äta frukost och sen begav jag mig till Älvsjö hudmottning för att kolla lite fläckar. Inga konstigheter.
Hem för att hämta Raffe och dra till Sandasjön för att träffa Anna och Tilda och gå en runda. Tilda hade lite tasstrul så det blev kortare än tänkt men underbart är kort?
Utan att egentligen ha energi för det så tog jag mig i kragen och frostade av frysen efter lunch. Underbar känsla! Jag och John hjälptes sen åt att fixa i några köksskåp – där vi röjde bort en hel del skräp och burkar/lock som vi inte använder. Nu är det bättre ordning och rätt sak på rätt plats typ.
Spanade lite i kylen och hittade rätt mycket för mjuka päron så jag slog till och gjorde puré på dem och hade i dadlar istället för sockar. Blev mycket gott!
Bakade lussekatter. John gick med kartong (blivit en fin samling på baksidan) och vi lekte på gräsmattan med Raffe (nästan alla fyra).
Nu ska vi avsluta dagen med filmen Dune!

Sue | 2021-01-31, 16:10
Såg väderprognosen. Tänkte utflykt/äventyr. 10 minus (var nog bara 3-4 till slut). Onödigt att ta bilen. Ont i fötterna hos Simon. Vi gick till ängen i närheten och lekte lite. Rätt lagom med tanke på omständigheterna.

Sue | 2021-01-31, 11:22
Minus 13 stod det på termometern när jag skulle ut med Raffe vid 8-hugget i morse. Har väldigt bra kläder så jag frös inte det minsta under rundan som nog var en dryg halvtimme lång. Raffe verkar även han klara sig extremt bra (får avvakta med trimning ett par veckor tror jag).
Solen kämpade sig upp och mitt emot fanns en nästan full stor vit måne. Underbart!

Sue | 2021-01-16, 18:00
Det är så sjukt härligt med vinter! Alla promenader känns sååå lockande och jag önskar att mina hälar tillät mig att gå alla. Men vi delar fortfarande upp det så att en tar morgon och kväll och den andra lunchen (som oftast är något längre). Ibland dubblar vi på kvällsrundan bara för att vi kan.
Raffe älskar snön och skulle nog gärna gå ännu längre promenader. Det tar dock på energin märker vi.
Idag testade Joel och John längdskidor!
Märker att jag helt plötsligt knarkar väderappar igen för jag vill verkligen behålla den här snön, inte få mer regn…
