Postnord misslyckas, igen

Det där med hemleveranser verkar inte vara Postnords starka sida. Hade ju problem i somras och igår hade jag återigen ett paket som skulle levereras mellan 16 och 22. I sms:et stod att de vid behov skulle ringa från ett visst nummer.
Retade mig lite på att det inte finns någon möjlighet att följa leveransbilen (sjukt smidigt när man kan det för att kunna vara hemma – vill ju numera ta emot det direkt). På kvällen tog jag ett bad, med telefonen bredvid. John var oxå hemma och satt i soffan och streamade något. Lämnade badkaret runt 8-hugget.
Inget paket, ingen info. Var trött men ville ju vänta uppe.
21.45 fick jag sms.
Vi har försökt leverera ditt paket från X den 2023-12-04 kl. 19.52, men lyckades ej då du inte var anträffbar. Ditt paket kan istället hämtas på ett utlämningsställe. Vi aviserar när paketet går att hämta.
För mig är det helt uppenbart att det inte var pga mig de misslyckades med leveransen och jag hade verkligen uppskattat att de var ärliga med det. Att skylla på mig, när jag funnits där och med telefonen intill mig det har jag oerhört svårt att acceptera.
Känns lite som ett mönster; maj 2019, augusti 2022, augusti 2023
Sen ska vi inte gå in på paketboxarna.
Nåja, jag inser ju att det är jag som ska sluta beställa saker över huvud taget.